mpo228 link

daftar / login

slot online

promo / bonus

casino online

berita terpopuler

sportsbook

arcade games

Већина у парламенту озаконила незакониту одлуку "Југопревоза"

понедељак 18. децембар 2017.

Захтев за повећање цена превоза у градско-приградском друмском превозу путника на територији општине Велика Плана упућен на адресу локалне самоуправе 01. фебруара ове године, данас је, гласовима 24-оро одборника на 17. скупштинском заседању, коначно и дефинитивно добио зелено светло. 

ОГЛЕДАЛО ДРУШТВА - БРИГА О СОЦИЈАЛНО ОСЕТЉИВОЈ КАТЕГОРИЈИ СТАНОВНИКА пројекат портала ПЛАНАМЕДИА подржан на Конкурсу Општинске управе општине Велика Плана за суфинансирање пројеката за остваривање јавног интереса из области јавног информисања за 2017. годину.  Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не  изражавају ставове органа који је доделио средства.

Остало је, и поред опсежних образложења, неразјашњено из којих разлога је одборницима у скупштинском материјалу достављена копија тог захтева који је у неком моменту очигледно био поцепан, нелогично да једна одлука може бити донета након више од десет месеци пошто је захтев упућен локалној самоуправи, необјашњиво како је одлука о повећању цена за неких 10 процената окарактерисана као "незаконита" могла да буде озакоњена готово пола године касније.

Упркос бројним полемикама за скупштинском говорницом, позивима представника опозиције да се колеге "узму у памет" и не изгласају или повуку из процедуре ово питање да не би били саучесници у незаконито изгласаној одлуци, са 24 гласа "за" "Југопревозу" је омогућено да, цене подигнуте од 1. августа ове године, и званично примењује.

Против су гласали представници ДС-а Александар Томовић и Снежана Милојевић, Драган Максимовић (ЈС), Радован Ускоковић (ПСС) и одборници Народне странке Далибор Тодоровић и Гордана Танасијевић. Изјашњавање нису сачекали одборници СНС-а Милоје Димитријевић и Зоран Павловић, напистили су скуп непосредно пошто је за говорницом Павловић поставио питање зашто се решава о захтеву тек сада, након што је "Југопревоз" прекршио уговор са Општином, и упркос томе да у уговору из 2015. године јасно стоји да ово предузеће не сме да подигне цене превоза без претходне сагласности СО.

- Овим је од стране владајуће већине пређена "црвена" линија, значи, границе су пређене. Угрожена је законитост, угрожена је владавина права, отворена су врата за самовољу, за безвлашће и тиранију моћника над већином. Ми немамо процедуре, суспендујемо све законе, овде доносимо одлуке на основу, како смо чули, кафанских договора. Сматрамо да је то неприхватљиво, видели смо велику подељеност и у редовима владајуће већине. Мени је криво што ми је поново неосновано председник скупштине одузео реч и нисам стигао да предложим да се о овом питању одборници изјасне тајно. Сигуран самцда тада већина колега не би гласала за такав предлог, само да су имали прилику да се изјасне путем гласачких листића. То се није десило, па смо имали сутацију да ко "уцењен" ко "замољен" мора да подигне руку, док се ван скупштинске сале могло чути да је већина против. То је заиста страшно, али таква је наша стварност - прокоментарисао је Томовић, окарактерисавши сам захтев "Југопревоза" као "бајат" и као такав непримерен за било какво ваљано одлучивање.

Уз опаску за скупштинском говорницом да је забавније путовати аутобусима из филма "Ко то тамо пева" него "Југопревозовим", др Снежана Милојевић је подржала одлуку свог страначког колеге.

- И да верујем да постоје економски оправдани разлози за повећање цена превоза, начин на који је то урађено је противправан, и то је разлог да гласам против.

Да је било ваљаних разлога и образложења, предлог за повећање цена превоза, како је рекао, не би имао проблем да подржи ни Далибор Тодоровић. Овако...

- Неопходно је да имамо превозника на териотрији општине, али монополитички статус овог предузећа треба да наиђе на разумевање и потребе локалне самоуправе, а с друге стране на тренутну платежну могућност суграђана. Амандманом сам тражио да се одбије та сагласност зато што је овде највећи проблем процедура којом смо дошли до овог повећања. У самом захтеву написмено стоји да се неко договорио још почетком године о повећању цена, то су озбиљне ствари, и не треба никоме попуштати на штету грађана - истакао је одборник НС-а.

- Из нашег буџета се на месечном нивоу "Југопревозу" издваја 2,6 милиона за превоз, плус 1,3 милиона плаћају ученици, а 70 хиљада пензионери. Из буџета град Јагодина месечно издваја 2,7 милиона динара за ове намене, а тамо је за све ученике и пензионере обезбеђен бесплатан превоз. Нелогично је и да цена аутобуске карте од Плане до Лозовика аутобусом "Југопревоза" буде скупља него што кошта превоз сопственим аутом или таксијем - сматра члан Општинског већа Дејан Писаревић, иначе високи функционер ЈС, странке која је у коалицији са владајућим странкама на локалу, СНС-ом и СПС-ом.

- Као представник Јединствене Србије не могу да подржим одлуке које нису у интересу грађана ове општине и које су на штету буџета. Очигледно је да се овде ради о личним интересима појединаца који имају користи од оваквог исхода, а ту пре свега мислим на Ненада Перића и Драгана Цветковића. Чињеница да се ово питање већ месецима развлачи на Општинском већу и да су поједини чланови напрасно променили свој став, доводи у сумњу да је оваква одлука донета са исправним намерама. Притисак је вршен и на нашег члана да гласа за повећање цена превоза, нуђене су му чак и неке погодности у приватном пословању учини ли то, а када није пристао на тако нешто именован је као главни кривац за неблаговремено поступање по овом питању - казао је Драган Максимовић.

Позивајући се на личну компетентност јер је својевремено и сам био руководилац у "Југопревозу", председник Скупштине Ненад Перић на следећи начин је "појаснио" читаву заврзламу око повећања цена превоза:

- Замера се локалној самоуправи нешто за шта треба да буде похваљена. Када је 2015. расписан тендер о поверавању услуга превоза на локалу од пет година, "Југопревоз" се појавио сам. Кад имате једног понуђача на тендеру, његова понуда мора да буде прихваћена, а ако то не учините, морате или да поништите тендер, или да приђете тзв. преговарачком поступку, што је по Закону о јавним набавкама. Представници локалне самоуправе, а ја нисам био међу њима, у том преговарању били су вешти, на корист грађана општине Велика Плана, а због тога што су у том преговарачком поступку исходовали да "Југопревоз" смањи цену коју је понудио на тендеру и на коју је имао право јер је био једини понуђач. Тиме је и са њихове стане показана велика флексибилност. Том приликом су представници Општине договорили да у року од шест месеци "Југопревоз" поднесе захтев, па да се види да ли ће и колико моћи да коригује цене. Било је тих захтева, они су враћани, и на крају је ово предузеће у августу одлучило да једнострано, на сопствену одговорност, повећа цене, на шта није имало ни усмену ни писмену сагласност Скупштине. То није у складу са Законом о комуналним делатностима, ни са Уговором о поверавању делатности. Није спорно да је Општина тада могла да раскине уговор, али, да ли је требало?! Да је Општина у то време раскинула уговор, онда је услуге превоза морала да повери неком другом, а тог другог нема. У међувремену, кад раскинете уговор, бар до момента кад по новом тендеру не изаберете неког другог, "Југопревоз" је дужан да врши превоз путника, али не по уговору, већ по ценама и реду вожње које сам одреди. Потпуно је тачно да "Југопревоз" није поступио у складу за законом, у међувремену је Општинско веће формирало две комисије, у једној су били они који се највише буне, а то су они који имају лични интерес, који су у сукобу интереса. Не може члан Већа који има превозничку фирму и који се бави истом делатношћу којом се бави "Југопревоз" да одлучује о томе, не може то по закону, али он би то хтео. Кад му то није удовољено, он је почео да проналази различите околности због којих не би требало да дође до повећања цена, а суштина је уцена! А пошто ове из "Југопревоза" није интересовала подела посла, онда је кренула та лавина - рекао је Перић и додао:

- Та тачка је више пута била на дневном реду Општинског већа, али предлог Скупштини по том питању није учињен ни једном. Веће је испитивало да ли има места или не повећању цена и то је трајало колико је трајало, да би дошло довде. Овде се поставља питање шта је приоритет: суштина или форма? Суштина је да је градско-приградски превоз на териотрији општине Велика Плана јефтинији од оног у окружењу, у Јагодини, Свилајнцу, Крагујевцу, Рачи, једино  је цена идентична са важећом у Смедеревској Паланци и Смедереву јер тамо превоз обавља "Ласта", а ова два превозника су се договорили да имају јединствене цене. Са овим повећањем цена грађани наше општине тек су изједначени са грађанима Паланке и Смедерева, али и даље плаћају мање неко у осталим горе побројаним градовима. Формом жели да се замагли суштина - закључио је председник СО.

Председник Општине, Игор Матковић, рекао је да за пружање комуналних услуга, предузеће може да донесе одлуку о повећању цена, а да након тога добије сагласност.

- Да СО данас није донела одлуку какву јесте, "Југопревоз" би био у обавези да врати средства која је стекао услед повећања цена, у овом случају нема потребе. И сам сам учествовао у преговарачком поступку са представницима овог превозника у фебруару 2016., када смо изборили да не дође до повећања цена превоза, да се не примене цене које су биле на тендеру. Договорили смо се да спусте цене, а да нам се обрате за шест месеци, па ћемо разматрати то. Они су више пута то покушавали, ја сам бранио моју страну, страну локалне самоуправе, нисмо тада налазили заједничко решење, поднели су нови захтев у фебруару ове године, и тада сам ја тражио изговоре, заступајући интересе суграђана, и онда је дошло до тог њиховог једностраног повећања цена. На Општинском већу се Дејан Писаревић јавио, као једини са валидним лиценцама, да испита све чињенице, да прикупи податке о ценама превоза у окружењу, на извештај смо чекали два месеца и нисмо га добили, другим путем смо добили релевантне податке о ценама превоза у окружењу, закључили да смо и са тим повећањем, које је требало да дође још у 2016. години, са најповољнијим ценама у окружењу. С друге стране, како би грађани били упознати са ситуацијом, ако би дошло до радскидања уговора, што су поједини одборници желели да издејствују и тако прикупе политичке поене, "Југопревоз" би, као вршилац услуга, то наставио да ради и даље, али би формирао цене како то он хоће, дакле за неких 30 посто би биле веће. Водећи при томе и рачуна да ту ради 80-ак радника са подручја наше општине, у интересу свих је да "Југопревоз" и даље ради, и породица запослених али и општине, која убира око пет-шест миона прихода на име њихових зарада. Много више бисмо изгбили да смо одбили да подржимо повећање - казао је председник Матковић.