петак 29. децембар 2017.
Школе за малце генијалце последњих година шире се по свету, наравно и Србији која не заостаје по талентованој и паметној деци, чак у неком погледу предњачи, посебно када се са математичких и физичких олимпијада враћају наши школарци као победници светских такмичења, најуспешнији као појединци и екипе. У више од 50 земаља света у школама Малац Генијалац као ваннаставна активност раде се по сасвим новом програму математички задаци којима се вежба концентрација и развија ментална способност полазика. Учитељи менталне аритметике у школи Малац Генијалац поседују сертификате међународног карактера.
ОГЛЕДАЛО ДРУШТВА - БРИГА О СОЦИЈАЛНО ОСЕТЉИВОЈ КАТЕГОРИЈИ СТАНОВНИКА пројекат портала ПЛАНАМЕДИА подржан на Конкурсу Општинске управе општине Велика Плана за суфинансирање пројеката за остваривање јавног интереса из области јавног информисања за 2017. годину. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства
Нешто слично имала је шира јавност прилике да види код такмичара занимљивог квиза рађеног по светским лиценцама "Супер људи". Тада смо били изненађени способностима брзог рачунања, запажања и памћења многих ствари, рекло би се искључиво генијалних људи. Улажењем у суштину рада методе менталне математике постаје ближе и јасније по ком принципу раде школице за мале генијалце.
"Програм школе Малац Генијалац је заправо део Менар школе менталне аритметике, која своје центре има у 50 држава. Ради се о провереном приступу и добро обученом наставном кадру, који чине људи који су по звању учитељи, наставници, педагози или психолози, људи који су својим професионалним опредељењем окренути деци и имају неопходна искуства у раду са њима" - пише у брошурама за школице отворене за радозналу и жељну знања децу од 4 до 12 година.
Сви из тима, на било који начин укључени у рад са децом на јачању менталних способности, тврде да је свако дете генијалац за себе и да би га из тих разлога требало усмерити и помоћи му да то схвати и развија у правом смеру.
- То је управо оно што један одговоран родитељ може да подари свом детету. То ваше дете заслужује и очекује од вас. А успех је онда неизоставан. Немојте то никада заборавити - поручује Марија Павловић, сертификовани предавач у школици Малац Генијалац која од авуста ради у Великој Плани.
- Малац Генијалац је распрострањен по целој Србији. Користимо рачунаљку абакус, и уз помоћ ње учимо децу како да брзо сабирају, одузимају, множе и деле бројеве. Међутим, није то најважније што се учи на овим часовима. Далеко је важније што се уз помоћ ове рачунаљке деца фикусирају на рад. Када користе рачунаљку, морају да буду фокусиран да запамте куглице. Апсолутно њихова меморија мора да буде на високом нивоу - појашњава принцип рада малих генијалаца учитељица Марија.
- Оно што је као добро произашло коришћењем абахуса је пажња, усвојено логичко размишљање како се покрећу куглице, шта урадити ако не могу да додам куглицу, на који начин да дођем до решења, покренем формулу из главе. Дете развија своју логику и побољшава своју интелигенцију, такође брзину у раду, повећава моћ памћења и запажања. Све то се надаље користи у школи при даљем раду, дете не мора да учи све из једне лекцие, успешно селктује оно што је важно и није му потребно да учи напамет. Стечено знање остаје трајно у сећању.
Да ово није игра и да се не забављају полазници школе радећи математичке задатке уз помоћ замишљене рачунаљке, потврђује њихова учитељица и додаје да је програм озбиљан и захтеван за узраст детета коме је намењен.
- Све оно што се научи у школи Малац Генијалац је веома озбиљно. Ми се трудимо да кроз наш програм дете савладава све оно што је потребно у математици, али да може то да примени и у другим предметима, да може да запамти, лакше да се организује, да мање времена утроши када је у питању учење. То је нешто што је важно за оно што радимо у овој школи - истиче Марија Пвловић и додаје да је могуће савладавањем ове технике да се раде истовремено две и више радњи.
- Програм је намењен деци од четири до 12 година зато што се тада мозак највише развија. У том периоду мождане синапсе бујају и пожељно је хранити нервне ћелије како би дете што боље развијало свој мозак. Истовремено се развија и лева и десна мождана хемисвера, што је веома важно. Може да ради две радење упоредо. Може три: да пева и рачуна, да разговара и ментално рачуна истовремено. После извесног времена кад дете запамти како изгледа абахус, распоред куглица, дете то визуелизије - каже учитељица малаца и појашњава на који начин функционише програм рада.
- Ослобађамо се абахуса што се тиче додира,све визуелизијемо и дете ментално рачуна. Покреће прстиће и аутоматски покреће мисли и куглице и рачуна сто и двеста бројева у 350 милисекунди. Веома су велике брзине што се може проверити на нашим вежбама. Ја радим са децом по програму који сам и сама савладала по завршетку мастер студија на Учитељском факултет у Београду. Имам све сертификате који су ми потребни за ову школу; школовала сам се за менталу аритметику тако да сам ја та која се труди да деци пренесем знање и активирам њихове мозгиће, развијем и побољшам њихов начин размишљања и памћења.
Пред завршетак календарске године малци генијалци, полазници школе у Великој Плани, показали су родитељима и посетиоцима приредбе у Дому омладине шта су научили и колико им задовољстава пружа рад са учитељицом Маријом. Припремили су програм налик правој школској приредби и завршили га демонстрацијом принципа рада абакуса и менталног рачунања.
- Деца су показала да то што је многима било немогуће могу и сами да изведу. Веома је важно да покажу да се труде. Није довољно присуствовати часу, мора да се вежба, а када се вежба постижу се резутати. Били смо на међушколском такмичењу у Београду, наши малци генијалци су постигли сјајне резултате. Нису заостајали за децом која дуже вежбају и већ добро владају менталним начином рачунања бројева. Наш Михајло Станковић је био међу пет најбољих у групи деце од седам и осам година, тако да смо заиста поносни на њега. И остала деца су остварила добре резултте и показали завидан ниво знања.
А да би се похађала школица за мале гнијалце није неопходно да сте посебно надарени за математику. Може свако у одређеном предшколском и школском узрасту да усаврши своје способности и подигне их на виши ниво, бар тако кажу у овој школици.
- Свако може да буде полазник наше школе. Сва деца су паметна, важно је само пружити им могућност да себе подижу на виши ниво и да своје знање усавршавају и своје могућности негују на прави начин, радом и развијањем можданих вијуга. Програм подразумева 12 часова од по 45 минута рада викендом. Суботом или недељом и тада се реализују три школска часа. Није им напорно и имају концентрацију. Пажња им не попушта, имамо и паузу где се одморе и управо је то предност где деца усавршавају своју пажњу и концентрацију и не представља им проблем мало дужи ментални рад - потврдила је учитељица мешовитог одељења са 28 полазника свих наведених узраста.
МЕНТАЛНА АРИТМЕТИКА
Школа Менталне аритметике Малац Генијалац успешно реализује програм којим се од најранијег периода дечије способности стимулишу на адекватан начин. Хикари 光ментална аритметика је револуционарни програм којим се уз употребу рачунаљке абакус (јап. Соробан), активирају обе мождане хемисфере, чиме се постиже пун мождани потенцијал. Програм даје изузетне развојне резултате, захваљујући феноменалном јапанском методу који је развијен у сарадњи са најпознатијим светским стручњацима.
БРЗО РАЧУНАЊЕ
Употребом, а потом и визуелизацијом абакуса, развијајују се изванредне математичке вештине као што је брзо рачунање. Међутим само брзо рачунање није наш циљ, већ представља само јасан показатељ оних когнитивних способности које наши полазници успешно развијају. Циљ школе је да свако дете максимално пробуди своје менталне капацитете и постане “ боља верзија себе ”. Здрав ментални развој се постиже на забаван и разигран начин, програмом заснованим на три кључне ствари : рачунање абакусом, ментална аритметика и дидактичке игре.
КРЕАТИВНОСТ
Наставни програм је флексибилно и пажљиво осмишљен узимајући у обзир индивидуалне потребе сваког детета. Учење се практикује у малим групама ( 6 до 12 полазника), кроз забавне активности, различите игре и такмичења, при чему је најважнија опуштајућа и креативна атмосфера и позитивни емоционални односи.